Over ons
Wanneer jij in spanning zit te wachten op de sleutel van jouw gloednieuw appartement, geven wij graag al een woordje uitleg over de voorlopige oplevering. Geen zorgen, die term is wat misleidend want tijdens deze fase kan je al effectief verhuizen.
Hoe deze voorlopige oplevering dan precies in zijn werk gaat en wanneer jouw nieuwe stekje definitief wordt opgeleverd? Ontdek het allemaal in ons 7 stappenplan waarin we jou persoonlijk begeleiden.
Om alles vlot te laten verlopen tijdens de voorlopige oplevering zorgt jouw interieurcoördinator voor een eerste rondgang. Dit gebeurt één maand voor de ‘voorlopige oplevering’ tussen aannemer en interieurcoördinator en dus zonder jou als klant. Op die manier kunnen eventuele opmerkingen al op voorhand verholpen worden.
Als je een appartement koopt onder de ‘Wet Breyne’, vindt er een ‘voorlopige oplevering’ plaats. Dit gebeurt wanneer de bouw afgerond is. Samen met ons, de bouwheer en de aannemer doe je dan een ‘officiële’ rondgang in je nieuwe woning. Tijdens deze tour gaan we na of de werken goed, volgens plan én conform het lastenboek werden uitgevoerd. We controleren ook de opties die je met je interieurcoördinator hebt gekozen.
Na de rondgang maken we een “Proces Verbaal van Voorlopige Oplevering” (PVVO) op. Hierin vind je alle punten die eventueel nog moeten afgewerkt of gecorrigeerd worden. Van dit proces verbaal, dat door alle partijen wordt ondertekend, ontvang je uiteraard een kopie.
Na ondertekening van deze PVVO ontvang je (hoera!) de sleutel(s) van je van je woning, en -indien aangekocht- je berging en je parkeerplaats. Je ontvangt ook het postinterventiedossier van je appartement. Jouw interieurcoördinator noteert op dat moment de meterstanden en handelt met jou de nodige administratie af. Zo kunnen we de nutsvoorzieningen (water, energie) aan jou overdragen als nieuwe eigenaar.
De verbeterpunten (eventuele correcties of afwerkingen) zoals vermeld in het PVVO, worden binnen de eerste twee maanden na de voorlopige oplevering opgelost. Gedurende die twee maanden kan je met al je vragen terecht bij de werfleiding.
Vanaf de derde maand neemt de dienst nazorg de opvolging over. Vanaf dan worden zij jouw vaste aanspreekpunt. Ontdek je bijvoorbeeld in de loop van het eerste jaar toch nog een verborgen gebrek (een gebrek dat we tijdens de rondgang niet konden zien)? Dan kan je dit binnen de 12 maanden na de voorlopige oplevering signaleren. Op die manier heb je dus nog ruimschoots de tijd om eventuele opmerkingen door te geven. Alle contactgegevens van de werfleiding/aannemer en van de dienst nazorg vind je in het PVVO terug.
Na 12 maanden, als de vier seizoenen gepasseerd zijn, gaan we ervan uit dat het appartement definitief opgeleverd is.
Nog vragen over onze manier van werken?